Cari Blog Ini

Memuat...

Follow Me

Minggu, 11 Maret 2012

Tujuan dan Keyakinan

Jikalau arah dan tujuan pasti di dasari fikiran, namun hati didasari oleh keyakinan.
namun, sebuah arah dan tujuan belum tentu menemukan suatu keyakinan justru sebaliknya, sebuah keyakinan pasti mendapatkn arah dan tujuan.
maka dari itu berhati2lah dengan keyakinan nan hati dan tak usah banyak berfikir tentang arah dan tujuan, semuanya telah di sesuaikan oleh yang MAHA KUASA.


ketika kita mebahas ke arah TAUHID/Keyakinan, maka setiap penganut kepercayaan mengarah benar pada apa yg diyakini sehingga menyalahkn segala aspek yg bertolak belakan dengan yang diyakini.
namun jika kita mengarah kepada fitrah yg sbenarnya baik buruknya sesuatu tergantung pada apa yg sebenarnya difikirkn, tak luput sebenar2ny dirikupun di dunia hanya ingin bangunh, tidur, makan, mewah, cewek dan atau apapun yg diinginkn sebenarnya terpenuhi (Itulah sebenar2nya hati) namun terhempas oleh keyakinan mana yg benar dan mana yg salah,
jika kita berfikir kita dicipta pasti ada pencipta, jika dikasih harus berbalik kasih itulah keyakinan.
Sejahat2nya manusia jika fitrahnya mengarah pada keyakinan pasti berujung menyesal, tetapi sebaliknya jika mengarah terhadap fitrah mengayomi kepuasan dan nafsulah yg diinginkan.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar

Give Your Comment

Amazon MP3 Clips